Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Taskigt med sömn...

Av AME - 9 januari 2013 12:32

Gud så trist att behöva skriva att det återblev en natt med taskig sömn....sovit har jag gjort men jag har  vaknat flertalet gånger och haft svårt att somna om. Somnade väl till riktigt under 1½ timme på morgonsidan i alla fall och då jag  vaknade hade jag ju då så klart fullt utslagen migrän...i dag så pass att jag knappt kunde ta mig ur sängen och gå och ta medicin.


Men jag lyckades ta mig upp efter ett tag och intog medicin + drack 2 stora glas med vatten och därefter återvände jag till sängen och tvärslocknade i 3 timmar. Migränen är borta tack och lov men jag känner utav en vanlig gnagande huvudvärk nu i stället...men hellre det än migrän som sagt. Med huvudvärk kan man ju funka någorlunda i alla fall...


Känns också lite som om det skulle kunna vara någon förkylning på gång eftersom det liksom känns och bränns lite bak i svalget mellan näsan och munhålan och det  brukar vara ett tecken på att en förkylning är i antågande. Ja det skulle ju inte förvåna mig egentligen eftersom det varit och är så många förkylda runtom mig och jag har hittills klarat mig undan....så det lär väl vara min "tur" nu då kanske? Önskar i så fall att det bara kunde få bryta ut ordentligt och inte bara ligga och kännas vid....


I dag har jag mailat min läkare på affektiva.

Har totalt glömt bort att han ville jag skulle maila honom om hur det gick med den nya medcinen och annat så nu har jag slängt i väg ett mail till honom om hur läget är med allt...får se om han mailar tillbaka eller om vi diskuterar kring detta då jag ska ner dit nästa gång, vilket ju lär bli här i januari eftersom jag  bara har intyg fram tills den 15e tror jag det är....hum, nästa vecka alltså?!?!

SHIT! Inte kommer jag kunna åka ner då heller.....no bil !

Jaja....det löser sig väl.


Satt och funderade lite här förut och på nåt jävla vis kom jag in på sånt som jag INTE ska tänka på och fundera runtomkring för det är sånt som bara lyckas förstöra saker och ting jämt och det är färdigförstört från nu...att ta ett steg i taget, inte skynda på utan låta tiden utvisa hurdant det blir med saker och ting.

Det är jäklar inte lätt att förändras men jag vet att jag nog måste göra det på den här biten, ta ett steg tillbaka kan man väl säga i stället för att vara den som står framför och drar...i olika situationer.


Hmmm...så vad gör man då med sina funderingar, sina önskningar, de känslor man får hålla tillbaka?
Är det egentligen så smart att göra det...egentligen? Näe, kanske inte men eftersom min framfusighet har förstört så mycket för mig så tänker jag inte riskera att den gör det igen....får väl i stället explodera i känslo-funderings och önskningskaos emellanåt här i min ensamhet...jupp, så får det bli!


När det gäller en ev ny relation så kommer jag vara extra försiktig och kan väl hoppas att personen i fråga kanske kan vara den som är lite drivande eller visa tydligt att jag kan få driva på vidare. Fick ju förvisso de tecknen förut utav en person...att det var bara att köra på...men där visades det ju  bara vara något han sa utan att mena det :-(


Jag vill inte bli bränd igen, mitt hjärta är nog bränt och skadat som det är...det behöver få helas nu igen...och jag HOPPAS 2013 kan bli det år där det sker.


Kanske kan det bli något med den här mannen? Jaa, vi får se....känns som det är upp till han att styra hurdan vår relation skall fortgå och bli. Men jag kan ju erkänna att han är en "gobit" ;) som mkt väl kan väcka mer hos och i mig...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards