Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Trodde väl kanske...

Av AME - 19 januari 2013 19:15

att det kunde anas en vändning ändå i går kväll då jag kände sug efter något ätbart igen och blev så där akut tvärsugen på paj att jag var tvungen att göra en, men det var nog bara febersuget som spelade mig ett spratt för det var inte gott och det rev som taggtråd i halsen då jag åt så någon bättring var det inte tal om...


Hade ett trevligt chattsamtal via fejjan i går kväll, ett sånt där tokroligt trevligt samtal   

Så det gjorde att livet lättade för en stund och jag fick både skratta och le för mig själv här en stund.

Trevligt, trevligt....tokroligt och trevligt!


Hade jag varit pigg hade jag kunnat förväntat mig ett besök också nu i dag men eftersom jag känner mig som en rutten låghalt sumpråtta så sa jag att vi nog fick skjuta på det besöket lite...

Och det var nog tur det för i morse då jag vaknade så var båda ögonen rinniga och irriterade så nu har denna "flunsa" satt sig på ögonen också...och jag har gått an och nyst som en tok här till och från hela dagen.


Sovit till och från i omgångar i dag, fryser och känner mig faktiskt rätt så matt nu och det är väl kanske inte så konstigt...med feber i flera dagar blir man lätt lite medtagen...speciellt då man inte äter något utan bara dricker.

Så nu vill jag ha en vändning på detta!!! Vill bli frisk....


Hade en rätt rejäl febertopp nu här på eftermiddagen och har åter skådat de skära elefanterna med mintgröna prickar...i dag hade de följe utav lila-gröna giraffer och blå-orangea zebror. De dansade så fint så här i mitt vardagsrum.....haha, nädå, riktigt så illa var det kanske inte men nära inpå! Tempen visade då 40.3 i alla fall men har nu lyckats landa på 39.4 just nu och den hoppas jag fortsätta sjunka...VÄCK NU JÄVLA FEBER ELÄNDE!!!


Nu...en kopp te (åh vad ovanligt!), en alvedon också ska jag se om jag har någon glass hemma...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards