Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

NOLL sömn i natt...

Av AME - 29 januari 2013 14:41

I natt var en sån där natt där det var totalt jävla hopplöst att komma till ro och somna....

Tankar och funderingar tog fart då jag lagt mig och försöken att avleda dem var lönlösa försök då det bara satte igång snurrandet än mer...fullmåne var det ju också men huruvida den påverkade min sömn vette tusan?!

Dracks ju mycket kaffe under gårdagen men det brukar inte påverka mig just heller så "spöket" var nog alla tankar och funderingar skulle jag tro.

Tog till och med 1½ sömntablett men inte ens de fick mig att somna så vid halv 3 gav jag upp försöken att somna och efter inrådan utav finaste T, som också han satt vaken hemma hos sig, så slog jag i gång youtube och kollade igenom ett par avsnitt utav en serie han föreslog en gång tidigare...dock kunde jag inte kolla på mer än 2 avsnitt (av 11) eftersom jag höll på skratta ihjäl mig stundvis och risken fanns ju att mitt trötta hysteriska skratt skulle ha väckt guldkornen....så det blev musiklyssnande och några enträgna försök att skriva av mig lite kring det som snurrade inom mig...lyckades inte så bra dock med den biten.

Några få själar till satt ju vaken i natt och häll mig sällskap stundvis vis chatten på facebook så på något vänster passerade natten och det var dags att väcka guldkornen och få i väg dom på skolan.


Då de åkt la jag mig på sängen en stund och lyckades somna till i nästan 1 timme...det är all sömn jag fått sista dygnet så jag är rätt så mör nu kan jag villigt erkänna.


Var hem till den vän som jag återfått kontakten med en stund i dag och kaffesurrade lite...hon satt barnvakt åt en liten bäbiskille också så jag fick förmånen att snusa lite på honom också...och nog ska det erkännas jag saknar de stunderna med en bebis i min famn och att det sög aningen i "bebistarmen" men jaa....


Nu har guldkornen precis kommit hem från skolan och äldsta tösen har en kompis med sig hem i dag...de ska till grannbyn på "ungdomsgården" sedan i kväll så då skall det skjutsas dit och hem.


Köttgryta står på dagens meny här i huset, en sån gryta med allt i ett....GOTT!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards