Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Jodå, det blev en tredje natt också...

Av AME - 31 januari 2013 14:46

Har förvisso sovit nästan 2½ timme sammanlagt men det är ändå på tok för lite för min del, speciellt då jag har 2 nätter till bakom mig med ytterst lite vila/sömn men men...det är liksom inget att göra någonting åt.

Jag kan ju inte tvinga kroppen till sömn, förvisso torde min medicin hjälpa mig men då den inte gör det så är det inte så mycket mer att göra än att "gilla läget"...ska ju snart börja prova en annan medicin så man kan ju hoppas att den hjälper till mot det bättre då i alla fall.


Som mest har jag ju haft 11 nästintill sömnlösa dygn på raken....och detta är ju "bara" dygn 3.


I dag har jag varit ner till "lillsyrran" på lite kaffe och umgänge...var ett tag sedan vi sågs nu på grund av olika "sjukor". Sedan då jag kom hem så slängdes det in tvätt och togs tag i disken. Hade tänkt gjort fläskpannkaka till middag i dag men det får bli rester (köttgryta och kycklinggryta) eftersom jag inte har mer plats för evenetuella rester efter den i kylen...så rester i dag och fläskpannkaka i morgon.


Tänkte försöka flytta om litegrann i köket nu i eftermiddag och kanske försöka få lite ordning på mina böcker i bokhyllan...böckerna ligger just nu nerpackade i kartonger uppe på äldsta tösens rum och det är ju synd att de ska stå där och ta plats eftersom det finns en bokhylla att ställa dom i...nu är ju inte jag någon som läser så där jättemycket men...ja....


Har varit upp på ena tanket på huset i dag för att försöka knacka bort lite is. Ligger/hänger som en stor klump med snö som smält i hop till is där och den ligger/hänger precis över där man gå när man ska in i huset och tänk om det släpper precis då någon går där...då kan det gå riktigt riktigt illa. Lyckades få bort litegrann men det är mycket kvar och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få bort resten...kanske jag måste upp med en stege och försöka knacka från sidan men det är inget jag vill göra då jag är själv utan måste nog ha någon som hjälper mig....måste lösa det på något vis!!


Den magkänslan som jag skrivit om håller i sig och jag tror mig ana varför den känns vid...hoppas dock att magkänslan är fel!! :(



 
 
Ingen bild

L

2 februari 2013 00:39

Den magkänslan du skriver om.....det KAN vara en slags reaktion av att mycket händer med och runt dig....
När jag hade gjort en massa framsteg på kort tid så fick jag känningar i stilen "nu kommer nåt hemskt att hända" men inget hände.....Kroppen o knoppen är liksom inte van vid att man mår bra och är glad så det är alldeles som att dom inte hänger med på nåt vis ;)
Vet inte om det kanske är nåt sånt DU känner av, men jag lovar dig att OM det är det du känner av nu i magen så kommer den känslan att komma lite då o då, men alltmer sällan ;)
Vad som än skulle kunna hända så fixar du det!!! Du har varit i helvetet och vänt - starkare än nånsin kommer du att klara eventuellt kommande motgångar!!! Jag har inte gått samma väg som dig, men vi har varit där båda två och det är inget resmål vi ska återvända till ;) <3

AME

2 februari 2013 13:44

Ja magkänslan beror nog på saker som händer just nu och på grund av sånt som har hänt...lite "ska jag tro", "vad ska jag tro", "vågar jag tro", "ska jag", "ska jag inte", "vad ska jag", "kan det vara si", "kan det vara så", "kan jag må så här bra", "vågar jag må så här", "kan jag känna si", "kan jag känna så"....
Det är mycket vridande och vändande på kring händelser, situationer och annat...tror jag funderar och känner efter FÖR mycket i allt?!
Jag är medveten om detta och kan bli så le mig själv emellanåt....SLUTA KÄNN OCH TÄNK liksom.
Känslan av att falla kommer emellanåt i allt detta men falla...det tänker jag ALDRIG göra igen, trilla lite och snubbla möjligtvis men då reser jag mig.
Du är en stark människa och jag tror nog jag är det samma...bara det att i det svagaste känner man inte som så...men man vet!
Min kropp och knopp måste bara lära sig samarbeta bättre så blir nog detta hur bra som helst :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards